Kvalitetssäkring

Vi håller en uthålligt hög nivå på kvaliteten på våra städtjänster. Vi gör detta inte bara för att det finns i alla våra medarbetares egenskaper att vilja göra ett bra jobb utan även för att vi ska finnas kvar i framtiden i en konkurransutsatt miljö. Nedan kan du läsa vårt 10 punktsprogram som vi använder för att kvalitetssäkra våra städtjänster på kristallklart städservice.

1. Kontrollsystem
Vi följer upp våra medarbetares utförda arbete via ett schemalagt system där vi löpande kontrollerar nivån på vår städning. Givetvis sticprovar vi även. Finns det brister vill vi upptäcka dessa före kunden och snabbt åtgärda det.

2. Kommunikation
Alla på Kristallklart städservice talar svenska. Vi gillar att ha kontakt med våra kunder och vi vill gärna veta specifika önskemål och arbeta för att alla ska bli nöjda med städningen på ert kontor.

3. Vi använder inte underleverantörer
Flera större städbolag upphandlar stora städavtal och låter sedan underleverantörer utföra dessa arbeten. Vi deltar inte i dessa upphandlingskluster utan arbetar med våra kunder med vår egen personal. Underleverantörsavtal leder alltid till osunda villkor då en part vill tjäna alla pengar. Detta går ut över kvaliteten på städningen p.g.a dåliga villkor för personalen.

4. Motiverade medarbetare
Vår personal har rimliga tidskrav på sig för att utföra sina uppdrag och en vettig lön medans de utför sitt arbete.
Detta är en förutsättning för att få behålla personer som är duktiga på sitt arbete.

5. Erfarena medarbetare
Hög personalomsättning är en stor anledning till att många städbolag inte kan leverera kvalitet. Rutin och erfarenhet gör att vår personal kan utföra jobbet dubbelt så bra på hälften så lång tid som en ”nybörjare”.

6. Utbildade medarbetare

Hur gör man ren en microugen utan kemikalier invändigt? Vi kan mycket om det mesta som gäller städning efter 25 år i branschen, detta lär vi även ut till våra medarbetare.

7. Friska medarbetare
En anledning till att vi valt att specialisera oss på kontorsstädning är att det är mindre slitsamt för kroppen än andra delar av städbranschen. Vi vill inte slita ut våra duktiga kontorsstädare med långa städpass i tex trapphus. Vi har ett system baserat på erfarenheter från städning för att minska slitaget på kroppen. Vår personal erbjuds även gratis träningskort på gym för att de ska hålla sig i form.

8. Personalen möjlighet att påverka
Vi har upptäckt att personal som har möjlighet att påverka sin arbetssituation blir mer motiverade och trivs bättre. Våra medarbetares åsikter och önskemål är en viktig del av vår planering av arbetscheman och metoder.

9. Städutrustning
1000-tals timmar erfarenhet med olika typer av städutrustning och feedback från kunder och anställda har gett oss en unik insyn i olika arbetsredskap och städkemikaliers möjligheter och begränsningar. Detta leder till att vi snabbt kan avgöra vad som fungerar och underlätta städningen för vår personal.

10. Ett trevligt bemötande!

Ett kriterium när vi anställer personal är att de ska vara trevliga och positiva. Vi är i ett serviceyrke och kan tycka att många i servicebranschen i Sverige verkar ha ”glömt” hur man hälsar och är trevliga. Att ha ett glatt humör och vara hjälpsam påverkar omgivningen och gör även vår tid på arbetet trevligare och mer produktiv.